Andra försöket

Igår provade jag att Zumba lite igen.
Den här gången fick jag ett helt pass med fyra steg och tydligen var jag så duktig att jag fick ett bonussteg också. Inte för att jag var så nöjd över det när jag hade kört ett hel pass redan.
Jag gick alltså igenom fyra pass på fem minuter var utan möjlighet att hämta vatten, som jag hade glömt ställa fram innan. ;) När de var över och jag såg fram emot att få varva ner och stretcha så står det bonus stage och så kör ett nytt pass, med som en sammanfattning av alla steg man gjort, igång. Det rann redan av mig men det var skönt när det var över då! :)
Undrar om jag blev skickad till instruktionerna förra gången för att jag gjorde så många fel på stegen. ;p Jag var ju tvungen att kolla och jag hittade igen dem igen så nästa gång tror jag att jag ska träna på stegen tills jag gått igenom alla. Jag har gått igenom en dansstil och har säkert fyra kvar. Det blir ju lite lättare och lite roligare när man övat stegen innan.
Jag får ingen träningsvärk men jag kanske inte gör rätt heller. Det kanske kommer. Eller så är det meningen att man bara tränar kondition, och det behöver ju jag. ;)
Det är skitkul i alla fall men undrar om man inte ska skaffa nått att sätta för burspråket i alla fall. Det ser säkert väldigt intressant ut för de som går förbi. :)



Jag kommer fortfarande inte överens med bältet. Det bara åker omkring och vill inte sitta på plats.
Funderar lite på hur man ska lösa det istället. Kanske får ha träningsbyxor med hällor och sätta kontrollen i ett vanligt skärp på något vis.
Jag har läst att man kan ha kontrollen i handen med det känns som att det blir fel då. Man rör ju inte armarna som man rör höfterna. Ska man vara still med armarna då..?
Man kan inte ha kontrollen i fickan heller. Den kanske inte läser av rörelserna då..?

Nytt försök på lördag kanske.. eller.. hmm.. får se vad som händer. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0