Helg

I helgen var Kent i Jorm och jag var ensam hemma.
Det var inte så tråkigt som det kanske låter, jag hade mest fullt upp hela helgen.

Kent for i torsdags på morgonen så när jag kom hem tänkte jag att jag skulle prova en ny maträtt som Kent troligtvis inte skulle gilla.
Det blev nudelwok med jornötssås. Ungefär. Jag hade ju ingen wokpanna men det gick bra med en vanlig stekpanna också. Synd bara att det tog sån tid att göra den. Men så kan det vara första gången man gör en rätt.
Jag tänkte se på TV medans jag åt så jag satte mig i soffan och slog på nått program. Jag tänkte se sista avsnittet av solsidan som vi inte hade sett än, men så blev det inte. Jag kunde inte slå på inspelningen och när jag skulle backa och se på TV gick inte det heller. Jag provade mig fram lite men till slut fick jag leta rätt på telefonnumret till viasat och be om hjälp. Efter en timme då så fick jag igång TVn igen. Jag fick dra ur sladden och kortet så fungerade det när allt hade startat upp igen. Då var det bara att putta TV bänk så jag kunde få ut boxen och kunde koppla in ljudet som åkt ut.
Medans jag höll på med det här hörde jag en smäll bakom mig, Goofiz hade klivit på brickan med min mat som for i golvet på den ljusgråa mattan. Jag hade soya i maten, det glömde jag skriva. Så när jag fått till TVn fick jag putta fram soffan och skura saft så gott jag kunde.
Sen var det skönt att få sätta sig på soffan. vi nio på kvällen.
Jag hann inte prova symaskinen, som jag hade planerat.



Såhär skulle jag ha gjort med honom.. ;)



I fredags tog jag en tur på stan eftersom jag skulle handla present till ett kalas som Ilmar skulle på. Jag handlade på lekstugan och kom sedan till Body shop där jag såg Lina, jag attackerade henne och följde med henne hem en stund. :)
Efter det blev det en väckarklocka från teknikmagasinet och sen hemåt. :)
Då blev det ett nytt recept på kycklinggryta. Massa spännande saker. Bland annat ingefära. Det stod att det skulle vara stora bitar men jag gjorde nått mittemellan. Jag skulle ha rivit den eller nått. För bitarna blev för stora och hårda.
Sen fick jag en stund med min symaskin. :) Jag hade ett par byxor som verkligen behövde lagas.



I lördags var jag och lina på klädbytardag. Man lämnar in fem plagg och så får man ta fem plagg.
Jag fick en ny tröja och ett par nya jeans och så lite som ska ges bort. Fast jag får se hur det blir med det. Hittade bland annat ett par täckbyxor som jag trodde skulle passa Gustav men de är nog lite stora än.. ;) Det var vuxen small såg jag sen när jag letade ordentligt.
Lina fyndade duktigt. Hon fick ge bort fem av mina plagg, jag hade tio plagg med mig. ;) Sen gick vi till bilen så fick hon kolla igenom min påse och fick med sig två par byxor till och nån tröja tror jag. :) Mycket bra deal tycker jag. :) 2 nya plagg och 14 kasserade, eller nått sånt.
Sen for jag till mamma och vi gick på lillänge, sen blev det fika och efter det ner på stan för middag och bio med Linda. Vi såg hur många lingon finns det i världen. Jättebra film som jag verkligen rekommmenderar alla att se!



Söndag, äntligen. Vilodag. :) Fast jag städade lite och bäddade rent i sängen.
Jag provade yogapasset på mitt Wii-spel också. Det var jobbigare än jag trodde. Var helt slut efteråt.
Sen kom Kent hem efter en hård helg i Jorm. Då blev det ganska slappt.
Det blev hem-pizza till middag. Jag provade ett nytt recept igen och hade på kantareller, getost och tomater. Jättegott!

Igår var det meningen att jag och Lida skulle på relaxen och njuta lite. Men tydligen har de stängt på relaxen på måndagar. Så vi gick in och satte oss i den vanliga bubbelpoolen. Det blev lite simning i den vanliga poolen också. Och så klart rutchkanorna. :) Det blev skoj ändå men lite besviken var vi ändå, när man ställt in sig på relaxen. Men det får bli en annan gång.
När jag kom hem var Oja-pojkarna på besök. De stannade på middag, jag värmde upp kycklinggrytan och väntade mig att det inte skulle bli populärt och en massa gnäll men det gick i dem. De sa till och med att det var gott.. Trodde jag inte med ingefäran och allt. Men när man inte vet vad som är i så... :)
Sen for vi ner till Ankeborg och firade Terese som fyllde år i söndags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0