Spa hemma :)

Jag har handlat SPA jelly bath från coolstuff.



Enligt beskrivningen häller man ett pulver i badkaret så blir vattnet som gelé.
Gelén håller värmen fyra gånger längre än vatten och när man njutit klart häller man i ett annat pluver som löser upp gelén. Då kan man njuta av ett saltbad eller hälla ut vattnet i avloppet.

Nu ska jag prova....


Jag börjar med att fylla upp badkaret till ca halvfullt som det står.
Jag antar att det är för att det sväller så mycket.

Sen häller man i den första påsen i vattnet.
  

Vänta några minuter så blir det som geléklupmar eller vad man ska säga.
 

Det svällde inte så mycket som jag trodde det skulle göra. Jag skulle ha kunnat fylla upp så mycket som jag brukar ha redan från början.
Det stod att man kunde fylla på med mer vatten i efterhand om man vill ha ett mer flytande bad.
Jag satte mig först för att prova, det var riktigt varmt och skönt! Det var fortfarande ungefär likadant efter att jag hällt i mer vatten men det känndes som att det kallnade snabbare.

De varnade för att det skulle vara halt och det var det verkligen. Jag är glad för att vi har handtag i badkaret.

När man badat klart häller man i den andra påsen.
  

Det löstes inte upp som jag trodde men den var ändå så man kunde spola bort det.


Summering.
Det var skönt men det blev lite för lite av gelégjoset. Men det blev inte kallt för de delar som inte kunde hållas under ytan eftersom man inte blev blöt på samma sätt. Gelén la sig på och värmde i alla fall en del på ben och så som var ovanför ytan.

Handla julklapparna på coolstuff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0