Men in trees

Gunvald och Evald har bröjat med ovanan att de ska gå ut, mitt i natten. Inatt vaknade jag vid tre tror jag, då släppte jag ut Evald för att han satt och gnällde vid dörren. Efter kanske en halvtimme kommer Gunvald och gnäller vid sängen så det är lika bra att kliva upp och släppa ut honom också så i alla fall Kent fick sova lite mer, han som jobbar idag.
När Kent gick på jobbet kom Evald in men inte Gunvald.
Han är ju en klant så jag kunde inte somna, jag låg och vred på mig i sängen så efter ett tag blev jag tvungen att gå upp och locka på honom, ingenting. Han kom inte. Jag gick och la mig igen, jag kunde ligga till åtta sen var jag tvungen att gå ut och leta efter honom. Jag hörde hans gnäll när jag försökte locka in honom så det var bara att följa ljudet.
När jag hittade honom visste jag vart jag hade hört det gnället förut.

image46
Gunvald i ett träd på andra sidan vägen.

image47
Gunvald i ett träd i "vår" skog bara nån vecka efter att vi hämtat honom.

Det gick lite snabbare att få ner honom idag, tack vare att vi fick låna stegen av grannen som bor vid trädet han satt i. Men det var en stunds trixande innan vi hämtade stegen men nu är han nere och jag tror inte han vill gå ut mer idag.
Jag fick offra mina nylagade byxor när jag klättrade över grannens staket men symaskinen står framme som tur är så jag får göra ett ryck ikväll så kan jag använda dem igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0