Helgen

Det har hunnit vara en hel helg sen sist jag bloggade nu. :)

Torsdag:
Pappa fyllde år. Jag slutade tidigt så jag hann ta en sväng på stan med mamma. Det var en riktig shoppingtur. ;) Jag blev med symaskin, som jag troligtvis får hämta imorrn. :) Och sen var vi på hemtex så det blev lite nya sängkläder också. Sen blev det middag hos pappa, de hade gjort en skinkpaj på ett nytt recept. Den var jättegod! Steffe och Nils-Anton var där också och herregud vilken fart det var på han. Han var överallt. :) Gounge, han är så glad jämt.



Fredag:
Jag och Raivo åkte till Klövsjö och åkte slalom. Gustav och Flisan var ju också med men de åkte buss med skolan. Mina nya pjäxor var inte så bra som jag trodde. De är ju en storlek för stora så det kan ha varit det. De satt obekvämt över foten där man spänner runt foten, men det kändes första efter vi hade ätit lunch. Mina fötter hade säkert svällt upp. Tur att jag har ett par till. Hoppas de sitter bättre.
På kvällen var jag helt slut men nånstans hittade jag ändå ork att laga mat. :) Det skulle ju bli fajitas och det är alldeles för gott för att hoppa över. :) Sen for vi en sväng till Anviken och blev där ett bra tag. När vi kom hem dukade jag fram ostarna jag hade köpt till helgen, lyxigt värre. :) Samtidigt var kent ute i garaget och skruvade till sent.

Lördag:
Isracing på sjön. Det var mycket folk här bilar kom och for mest hela tiden.
Det var riktigt skoj att åka på isen. Jag vågar inte köra själv. ;) Sen blev det lite fest på kvällen och vi for till gamla huset på fest. Det blev en blöt kväll och dag. ;) Mycke vatten på isen också.....

Det är inte bilen på bilden som historien handlar om. Men man skulle nästan kunna tro att det är Leifs nissan ris-på-is. Hans eget namn på den. ;)
Men bara nästan, de e väl typ färgen som är lika.. ;)

Söndag:
Idag börjar vi lugnt och fortsätter sedan med korv vid sjön och årets sista isracingtur.
Det börjar bli alldeles för blött på sjön.
Nu är snart våren här! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0