Operation

Igår opererades Wasabi.
Hon hade en jättestor knöl vid sitt bakben. På en månad växte den från vindruvsstorlek till hönsägg. Nu är hon 50 gram lättare och ungefär lika stor som sin syster. De e normala båda två! :-)
Jag som trodde Wasabi var en tjockis. :-)
Den lilla stackaren! Nu har hon ett jättesår på magen. Det ser jätteläskigt ut! Hon blev sydd med ståltråd så hon inte skulle kunna bita av stygnen så lätt.

Vi börjar med en äcklig bild:


Lite suddig bild men såhär ser det ut iaf

För två veckor sedan kom Gunvald till oss. :-) Han är världens sötaste kisse! Nu är han tolv veckor, vår lilla sötnos.

                                                           
Här är han fem                               Ett par veckor senare                          Den här bilden tog
veckor tror jag.                                sov han i min famn                              jag idag

Jag har räknat ut att han föddes den 15 juli så nu är han två och en halv månad. Han var ju bara en liten plutt nyss!
Han kommer bli jättestor om man ska se på alla raser han har i sig.
Han har Helig Birma, precis som Madicken, Elisabeth och Lisa var. Kissarna som mamma och pappa hade när jag var liten. En Birma blir 4,5 till 8 kg och har blå ögon (hoppas han får det!). Han har Maine Coon som blir 4 till 10 kg och tussar på öronen (vill ha!). Han har norsk skogskatt som också blir stora och bondkatt. Han kommer säkert bli jättestor och gosig. Om nått år behöver jag ingen kudde. :-)

Nä, nu har jag skrivit en gång till så nu måste jag väl få sätta mig och läsa lite tråkig studentlitteratur.

Ni kan ju hoppas att det inte dröjer så länge innan nästa inlägg.. :-)

Hade!

Kommentarer
Postat av: Karita

FEL! fel fel fel! Han är född 15de juli! =) Fakkniskt! Vi åkte till pite fredagen den 13de och sen så föddes han på söndagen den 15 och jag åkte hem på måndagen till dom små =)

2007-10-09 @ 22:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0